Дискът, който представяме е с пиеси на Мартин Макс Шрайдер. Той е следствие на един концерт в камерна зала „България“ и е вдъхновен от една българска пианистка.

Александра Иванова е корепетитор на балета на Софийската опера и балет, но не пропуска да изнася концерти – соло рецитали или заедно със свои колеги.

От 2005 г. се изявява на сцените на НМА „Проф. Панчо Владигеров“, Съюза на българските композитори, къща-музей „Борис Христов“, къща-музей „Панчо Владигеров“, Руски културно-информационен център, Софийска опера и балет, камерна зала „България“, както и в Австрия и Германия. Александра Иванова осъществява премиерни изпълнения на редица творби от български и чужди композитори. Често е канена да участва във фестивала „Нова българска музика“, а някои от премиерите на творбите на български композитори се дължат на нея. Ученичка е на проф. Йовчо Крушев.

Акцента от изявите й в София.
На 15 април 2019 г. в къща-музей „Панчо Владигеров“ концерт изнесе Art Chamber Duo Polyconcerto. Заедно с пианистката Александра Иванова и цигуларят Иван Кръстев пред публиката се представи и певицата Мария Павлова. В програмата бяха включени едни от най-популярните пиеси за цигулка и пиано, сред които „Песен“, „Ръченица“, Рапсодия „Вардар“ и соната, опус 1, както и песни от цикъла „Шест български народни песни за глас и пиано“.

На 14 януари 2020 г. Александра Иванова представя премиерно в камерна зала „България“ клавирни пиеси от американския композитор Мартин Макс Шрайнер наречен „Музикалният свят на Америка и България“. Пианистката Александра Иванова, цигуларката Анастасия Абаджиева и виолистът Кристиан Сугарев включиха в програмата и творби от Красимир Тасков и Кристофър Лоури. Те изпълниха „Цирк“ на Красимир Тасков, Сюита за виола и пиано от Кристофър Лоури и три пиеси от Мартин Шрайнер, като едната е специално посветена и създадена за Александра Иванова.

„С творчеството на Кристофър Лоури ме запозна Кристиан Сугарев, а с него ме свърза проф. Красимир Тасков. След като изпълних „Цирк“ останах възхитена от съвременните щрихи, съчетани с реални асоциации от обрисуваните картини. С Мартин Щрайнер се започнах чрез различни източници за стрийминг. Той слушал записите ми и решил да композира за мен творба за пиано със заглавие „Оперни откъси без либрето“ – абстрактна музикална история, която използва оперни номера – ария, речитатив, хор“. В диска са включени още неговите „Три японски образа за пиано“ и Балада за цигулка и пиано.

Премиерните изпълнения на Александра Иванова продължиха и в концерта от 26 юни 2022 г., когато тя изпълни творби от Мариан Борковски.

„Запознанството ми с Мариан Борковски и творчеството му, в частност с „Романтични интерлюдии“ за пиано, се осъществи точно заради Мартин Макс Шрайнер. Мариан Борковски прояви интерес към издадения диск в Харвард с моите изпълнения на произведенията на Мартин Макс Шрайнер; запозна се и с канала ми в You Tube. Осъществихме контакт в интернет и той ми изпрати нотите на „Романтични интерлюдии“, които с удоволствие ще представя премиерно в България“ – казва Александра.

Освен българската премиера на пиесата на Борковски в рецитала си Александра Иванова беше включила още една премиера за България – концертната сюита „Спящата красавица“ направена от Михаил Плетньов по едноименния балет на Чайковски.