Странно стечение на обстоятелствата свързва певицата с две творби, чийто автори умират преди да ги завършат
Според хрониките по време на репетициите за премиерата на „Нерон“ в Скалата Пучини успял да влезе в залата в ранния етап от репетициите, което разгневило диригента Артуро Тосканини. Той наредил композиторът да напусне театъра, а на Райза се паднала честта да го изпрати. При тази среща Джакомо споделя с нея, че в момента работи върху нова опера и би искал тя да изпълни централната партия „Това е роля, в която те виждам и чувам“. А тя му отговорила, че го съветва да не забрави да напише няколко ДО-та. На 7 октомври 1924 г., по-малко от два месеца преди Пучини да умре, Анджело Скандиани, административен директор на Ла Скала, съобщава на Хърбърт Джонсън от Чикагската опера, че Пучини и Тосканини са избрали трима артисти от Чикагската опера, Роза Райза, Едит Мейсън и Джакомо Римини, за главните роли в предстоящата световна премиера на „Турандот“ в Скалата насрочена за април 1925 г. Но Пучини умира в края на ноември 1924 г. е постановката се отлага. Операта завършва Франко Алфано. На 25 април 1926 г. е премиерата в Миланската Скала, а първите изпълнители са Роза Райза – Турандот, Мигел Флета – Калаф и Мария Дзамбони – Лиу (тя замества Мейсън, която е бременна). По време на тази премиера Тосканини спира спектакъла с думите „ето къде умря Маестрото.“ Цялата опера е представена на следващата вечер.
Всъщност срещата на Пучини с Райза е много по-рано. Тя дебютира в Миланския театър като изпълнява заглавните роли във „Франческа да Римини“ от Рикардо Дзандонай и „Аида“ от Джузепе Верди. След спектакъла на „Франческа“ Пучини я посещава в гримьорната и споделя, че е очарован от интерпретацията й. Когато го попитала коя е най-подходящата за нея роля, той отвърнал, че гласът й е подходящ за всичките му опери и се надява тя да бъда първата изпълнителка на следващата му героиня. По това време Маестрото работи върху „Лястовичката“. Наистина, Райза е обявена в предварителния състав за премиерата, но заради Първата световна война певицата отказва да прекоси океана, заради заплахите от подводни атаки.
Почти по същото време и Артуро Тосканини среща Роза Райза и обявява пред приятели, че за него тя е „Таманьо в женски образ“
„Нерон“ от Ариго Бойто с премиера на 1 май 1924 г. е премиерата на тази опера в пищна продукция в Миланската Скала под диригентството на Артуро Тосканини. Роза Райза изпълнява партията на Астерия, младата християнка, влюбена в Нерон. Тъй като Бойто умира, със завършването се заемат Тосканини, Винченцо Томазини и Антонио Змареля. Заглавната партия е предвидена за Франческо Таманьо, но я изпълнява Аурелиано Пертиле.
„Турандот“ от Джакомо Пучини с премиера на 25 април 1926 г. в Миланската Скала. Изпълнява партията на Турандот, заедно с Мигел Флета и Франко да Джудичи като Калаф и Мария Дзамбони като Лиу. Дирижират Артуро Тосканини и Еторе Паница.
Роза Райза Raitza Burchstein (23.05.1893 – 28.09.1963), оперна певица, сопран