От 27 септември албумът ще бъде на разположение на обожателите на Флорес. Това е първото издание на неговия собствен лейбъл, „Flórez Records“.
Перуанският тенор посвещава този първи албум на жанра, с който за първи път се доближава до операта. Това е много специален проект за тенора Хуан Диего Флорес благодарение на участието на оркестъра и младежкия хор на „Sinfonia por el Perú“. Тези ансамбли са част от социалната организация, която той председателства, „Sinfonia por el Perú“, която работи в продължение на 13 години, за да преобрази живота на хиляди перуански деца и млади хора чрез колективно и свободно практикуване на музика.
Албумът е записан през януари 2024 г. в Gran Teatro Nacional в Лима. Той включва едни от най-известните романси от сарсуели за тенор, много от които са изпълнявани от Хуан Диего Флорес през цялата му кариера, в концерти, изнасяни по целия свят.
Издаването на албума ще съвпадне с турне в някои от най-важните зали в Европа, като Кралския театър в Мадрид на 19.09, Двореца на Каталонската музика в Барселона на 21.09 септември, в Концертхаус във Виена на 24.09, Виктория Хол в Женева на 27.09 и в Парижката филхармония на 30 септември, където Хуан Диего Флорес ще свири в съпровод на колумбийската диригентка Ана Мария Патиньо-Осорио и Orquesta Juvenil de Sinfonia por el Peru.
Orquesta y Coro Juvenil de Sinfonia por el Perú, като част от международните си дейности, направи турне в Латинска Америка и Европа. През 2022 г. Младежкият оркестър предприе първото си европейско турне, придружавайки Хуан Диего Флорес в концерти, изнесени на основните фестивали в Централна Европа: фестивала в Залцбург, фестивала Менухин в Гщаад и фестивала в Люцерн. Младежкият хор направи турне в Чили през 2023 г. и в Австрия през 2024 г., където спечели и първа награда в категория смесен хор на фестивала „Summa Cum Laude“ във Виена.
Тринайсет прочути арии от сарсуели е включил певецът. Започва с най-известната песен от Хосе Серано „Обичам те, красавице“ и още песен от „Радостта на батальона“, както и от „Божия душа“. Фредерико Морено Тороба е представен с най-поставяната си пиеса „Луиза Фернанда“. Две са и сарсуелите на Руперто Чапи – „Вещицата“ и „Чудото на Богородица“. От Херонимо Хименес може да се чуе песен от „Сватбата на Луис Алонсо“. От творчеството на Пабло Луна изборът е за „Пакостливата мелничарка“. Рафаел Калеха и Томас Барера са представени с „Емигранти“, а Ревериано Соутуло и Хуан Верт с „Последният романтик“. Разбира се подобна селекция не може без „Доня Францискита“ на Амадео Вивес, както и без „Китаристът“ от Агустин Перес Сориано. За финал още един безспорен хит в жанра „No puede ser“ от „Кръчмарката от пристанището“ от Пабло Соросабал.
Обръщайки се към „сарсуела“, Хуан Диего Флорес се връща към жанра, който му откри света на операта като млад певец и композитор на популярни песни. „Тези романси, пълни със страст и емоция, представляват почти уникална възможност за испански и латиноамерикански тенори да пеят на майчиния си език“, казва той, описвайки тясната си връзка с тази испанска форма на комична опера или оперета, която е много добре известна и популярна в испаноговорящия свят, но по-малко представени в други страни.
Този първи запис за лейбъла на прочутия тенор е ръководен от испанския диригента Гийермо Гарсия Калво, който има дълга международна кариера и е бил музикален директор на Teatro de la Zarzuela в Мадрид между 2020 и 2024 г. Гилермо Гарсия Калво има дълга кариера като диригент на международни сцени като Deutsche Oper Berlin, Wiener Staatsoper или Парижката Гранд опера, както и испански сцени като операта в Овиедо, Лисеу Барселона, Кралския театър в Мадрид. Назначен е за генерален музикален директор на операта в Кемниц, Германия и главен диригент на филхармонията „Роберт-Шуман“ от сезон 2017/2018 г. През този период той включи много вагнерови творби в репертоара на операта като осъществява нова продукция на тетралогията „Пръстенът на нибелунга“. От тази постановка „Залезът на боговете“ получава през 2019 г. наградата „Фауст“ за най-добра оперна постановка в Германия. Гийермо Гарсия Калво продължи да представя опери на Вагнер и в други театри. Неговата „Зигфрид“ в операта в Овиедо му донесе наградата „Opera XXI“ за най-добра музикална режисура през сезон 2017/18. Наградите продължиха с „Джоконда“ в операта в Барселона, с която печели наградата на критиците „Amics del Liceu“ за най-добра музикална режисура. Сред проектите му за настоящия сезон са „Лоенгрин“ в Операта в Кемниц, „Копелия“ в Парижката опера и „Набуко“ във Виенската Щатсопер.
Последният официален албум, който Хуан Диего Флорес записа, а “Sony classical” издаде е „Bésame mucho“ с незабравимите интерпретации на Флорес на „Cucurrucucú paloma“, „Aquarela do Brasil“, „Guantanamera“, „La malagueña“, „Cuando llora mi guitarra“ и още дванайсет най-любими песни включително заглавната „Bésame mucho“.