Дузолина Джанини и пътят й по световните сцени
Дебютира на сцената в Хамбург като Аида и Сантуца. Получава покани от Берлин, Виена, Лондон. На фестивала в Залцбург през 1934 г. изпълнява партиите на Алиса Форд от „Фалстаф“ и Дона Анна, която е отвежда за първи път и на сцената на Парижката опера през 1936 г. Между 1935 – 1942 често пее в Метрополитън опера, Ню Йорк. Получава покани и от чикагската опера и операта в Сан Франциско. След втората световна война отново се завръща в Европа в Париж, Лондон, Берлин и Виена.
Установява се за по-дълго в Цюрих, където преподава и кадуто остава до смъртта си.
Родена е във Филаделфия. Баща й е тенор Феручо Джанини, майка й цигуларката Антониета Брилия. Първите си уроци младата певица взема при баща си, а след това подължава при легендарната Марсела Сембрич.
Има цялостен запис на „Аида“ от 1928 г. с участието на Дузолина Джанини и Аурелиано Пертиле.
Сестрата на Джанини, Еуфемия Джанини-Грегори, беше уважаван учител по пеене в Музикалния институт Къртис във Филаделфия, преподавателка на Анна Мофо. Брат й Виторио Джанини е композитор, а тя през 1938 г. Дузолина създава в Хамбург ролята на Хестър Прине в неговата опера „Алената буква“.